100 ting som irriterer meg på toget

( da det ikke var nok med en blogg om irriterende ting, må jeg ha en egen en for toget )

1. Folk som ikke klarer å vente til de som skal AV toget har kommet seg av, så de står og sperrer for utgangen!

2. At toget er forsinket

3. Signalfeil!!

4. Kjøreledninger som har falt ned!

5. Om vinteren når det er for KALDT for togene..Bor vi i Norge??

6. Tog som opplyser om at de kjører med færre togsett, og det er traaaaangt. Hvorfor ikke bare kjøre med alle de j… togsettene..!!?

7. Folk som snakker i mobilen – HØYT og LENGE.. nei jeg vil ikke vite alt om livet eller jobben din, hvor viktig du er etc etc, jeg gir BENG!

8. Nr 7 engang til er ekstra irriterende om det i tillegg skjer i stillevognen

9. Folk som hører på musikk så høyt at jeg hører hvilken sang det er eller masse lyd. Jeg klarer meg fint med min egen musikk!!

10. Når en person setter seg ved siden av meg på en 3seter – i midten – og snur seg hele tiden for å prate med personen bak.. annoying!!

11. De som legger ned setet heeeelt ned så jeg faktisk ikke får sitte… drit i det! ( ja har ført til krangling med meg og medpassasjer kl 07 om morgenen.. )

12. Folk som snikleser i avisen min

13. Folk som glaner når jeg spiser frokost på toget

14. Folk som glaner generelt!

15. Unger som bråker/maser

16. Egentlig mer foreldrene som ikke snakker til ungene!

17. Folk som har vesken/sekken/kofferten i setet ved siden av seg. Tror de det er sitt eget tog?? Jeg spør nesten konsekvent de som tar opp to seter om å sitte..Jeg driter i om du skal på langtur til Tanzania, det er plass til kofferten – enten over deg , eller ute i gangen!

18. Konduktører som stuuuudeeeerer månedskortet mitt.. noia!

19. Å ikke få sitteplass

20. Når jeg sitter i midtgangen, ved utgangsdøren – pga plassmangel – og det kommer en konduktør og spør om billett.. skjønner ikke at de tør!

21. Når det går buss for tog

22. Når bussfortog gikk og de på Oslo S ropte i ROPERT, livredde for at folk ikke skulle vite hvilken buss de skulle ta.. au i øra!

23. Dårlig info i Drammen om bussfortog.. intet ropert-stress der nei

24. På stasjonen i Drammen er det 3 kaffemaskiner.. noen folk stiller seg bak meg i køen på den ene når det er 2 ledige maskiner.. arg! Da sier jeg fra: eh… det er en der.. «åja..så ikke den jeg..» teitinger!

25. Folk som legger ut om alt på toget, det være seg sexliv, skilsmisser etc.. holy Lord!

26. Folk som står når det er ledige plasser..

27. OVERblide passasjerer.. som ler og kakler på morgenkvisten..hva er all denne gleden?

28. Det samme gjelder de overblide konduktørene for den sakens skyld..

29. Og de sure konduktørene..

30. Folk som prøver å bli kjent med meg på toget.. herlighet, jeg har nok venner asså..

31. Når toget er forsinket, og de ikke opplyser at man har krav på taxi etter en halvtime..det er bare å gå i luken, så får man det. Har kjørt en del taxiturer Oslo-Drammen ja.

32. Sagt det før og her kommer det igjen: Folk (spes menn ) som sitter og leser Dagens Næringsliv eller Finansavisen og prøver og se smarte ut.. ikke imponert!

33. Mobillyder på toget a`la folk som tester ut ringelyder.. gjør det hjemme for guds skyld. Har sendt et par drepende blikk i den retningen..

34. Folk som stopper midt i midtgangen når det er opptatte plasser.. jeg skal kanskje forbi..men nei, det sperrer hele midtgangen!

35. Folk som fortsatt blir overrasket over at det koster 20 kr mer for billetten PÅ toget. Dette står sånn ca OVERALT! Og som gjerne krangler på den 20-kroningen.

36. Folk som gjerne skal diskutere togprisene med konduktøren.. «jeg betalte bare 50 kr sist, det har jeg gjort hele tiden»… RING STORTINGET OG KLAG DA FOR F…!

37. Folk som tar seg en sigg på toget.. det har skjedd.

38. Sånne plasser med 3 og 3 seter mot hverandre.. hvorfor, why…

39. Når konduktøren som står ved siden av meg på perrongen sier «hmm hvorfor kjørte det toget bare forbi oss..( hun skulle på jobb på det toget )» Nei, you tell me!:-)

40. Folk som skal langt og har med seg en bag med mat av varme slag og disker opp til et herremåltid..asså..

41. Dørene mellom vognene som er så himla trange å få opp + at det bråker noe sykt når man må gjennom de..

42. Lommetyver! Når jeg oppdager en lommetyv, og han snirkler seg rundt omkring.. da følger jeg etter de, stiller meg bak de, på vei inn til toget.. de sier alltid: «værsegod gå først».. nei du går først!! Men da forsvinner de.. ha! Chickens!

43. Folk som har god tid i Narvesen.. det har ikke jeg!

44. Å møte perifere folk, som jeg føler jeg må snikksnakke med.. ( gjelder dog ikke alle selvsagt)

45. Folk som lukter alkohol på toget.. da deg heller et skudd, så jeg slipper lukta!

46. Folk som ikke drar ned på toalettet.

47. Nattog: folk som skravler hele veien fra Drammen-Bergen.. hvor mye er det å si ?

48. Folk som reiser seg opp på Brakerøya når de skal av i Drammen.. det er langt igjen, og ja du kommer deg av toget. Ikke vær redd, jeg kaster deg gjerne av!

49. Folk som sier når vi kjører inn til Drammen: «å Drammen har jo tatt seg opp veldig, det har jo blitt fint her. Før var det jo bare et høl og et stort veikryss.. «ikke snakk sånn om byen min. Den er fin, og var fin. Drammen har sjel, i  motsetning til mange andre byer! Var den ikke bra nok for deg før, så er du ikke velkommen nå heller. BLÆH!

50. Par som kliner og er på grensen til å ha seg.. gå nå på dassen i alle fall!

51. Pendlere som tror hele verden dreier seg om dem. De som bråker og kjefter i media etc. Jeg er pendler selv, og vet ikke hvorfor dette plager meg. Det bare gjør det!

52. Tog som ikke skal stoppe mellom Nathional og Drammen, men som stopper både på Skøyen og Lysaker.. hva var avtalen?? Hvor skulle vi stoppe?

53. Når vi kunne få tilbakebetalt av NSB i vinter, og det var så mye styr med innsending av refusjonsskjemaer og utregning bla bla bla – at nesten ingen gadd å benytte seg av det. Jeg gadd – fikk igjen 52 (!!) kr.. for en hel vinter med forsinkelser.. det var generøst må jeg si!

54. Når NSB skylder på Jernbaneverket. Vet du hva, jeg blåser i  hvem som har skylden. Jeg er kunde av NSB, NSB er kunde av Jernbaneverket – NSB just FIX IT!! Det blir som at Rema 1000 skal skylde på Norwegia hvis osten har gått ut på dato. Det går ei!

55. Folk som skal på ferie som tar toget.. misunnelsen! Ta flytoget så jeg slipper å vite at dere finnes..

56. Folk som ser på film på toget.. herre hvor langt skal dere egentlig..

57. Eller folk som spiller gameboy på toget MED lyd ( heter vel ikke gameboy lenger engang )

58. Folk som spiser og omtrent søler i fanget mitt… nei jeg vil ikke ha..

59. Konduktører som snakker over høytaleren med lange kunstpauser. Gå heller på en audition!

60. Konduktører som prøver å være morsomme over høytaleren. Det blir sjeldent morsomt. Bli med han over på audition!

61. Når de sier: «vi har en liten stopp her pga venting på signal, vennligst hold dørene stengt»… jada jeg hadde ikke tenkt å ta meg en spasertur her midt i Sandvikatunellen..

62. Folk som ikke reiser seg for skikkelige eldgamle mennesker eller høygravide

63. De som blir sure når man reiser seg for de..

64. Når det går bussfortog, og de venter med å kjøre pga tiden toget skulle gått, selv om bussen er stappfull.. KJØØØØR!

65. Comfortplass-brukere..100 kr ekstra for ca INGENTING da eller..

66. Når det er fullt overalt, men ikke i Comfort-vognen, men allikevel får vi ikke sitte der..

67. Sofistikerte mennesker som sitter og klager høylydt over info og forsinkelser, og tror det er mye værre for de enn for oss andre..

68. Utvalget av snacks/mat på toget.. herregud, tenk om vi hadde virkelig stått fast.. da kunne jeg tenkt meg noe annet enn brus og sjokolade..

69. Drita fulle folk som skal på konsert på Pouges på Union ( igår ), og tar toget.. ( det er forresten en helt annen liste, om folk som irriterer meg på konsert )!

70.  At det ikke går nattog fra Oslo-Drammen. Seneste går 0050.. synes ikke det er gøy å henge på bussterminalen kl 03 om natten jeg!

71. Folk som later som de sover når konduktøren kommer.. Du sovner ikke 2 sek etter at du har satt deg vettu!

72. Alle som står i kø inn til betjeningen når jeg får en gangs skyld skal spørre om noe.. skjønner de ikke at de kan kjøpe billett på automatene..?

73. Automatene som ikke virker..

74. At doene er stengt mellom Oslo og Drammen.. ingen som må på do der eller?

75. At om man har flexuskort ( elektroniske kort, som man bare drar forbi en maskin før man går på toget, for å registrere seg ), så må man allikevel vise kortet på toget.. hva er poenget da..

76. Folk som ikke kaster ting i søppelbøttene, men i setene..

77. At det er så varmt på toget! Hadde jeg villet til syden, hadde jeg kjøpt chartertur.

78. At alle setter seg en og en på alle setene, i håp om å få sitte alene.. ( jeg gjør det og! ). Vi vet jo at det blir fullt på toget 0739 om morgenen, vi kan like godt bare fylle opp alle setene..

79. At det kommer så mange på i Lier! Hvor mange er det egentlig der som tar tog..

80. Passasjerer som høylydt kjefter på kundebehandlerne som står der for å hjelpe til når det går bussfortog.. snakk om.. det er helt klart deres feil at toget ikke går. Det er hennes feil, hun jenta på 20 år som er i sommerjobb. Ta henne. Vær tøff!

81. Folk som spør meg om å passe på vesken deres, mens de er på do e.l. Halloooo, kan ikke jeg være tyv eller??

82. Folk som sitter på HELE benken på perrongen med vesker og handleposer.. det er plass til 2 til der, men nei..

83. Når jeg skal hente taxirefusjon fordi toget er forsinket og kundebehandleren må ringe til sjefen hver gang for å sjekke opp om det er ok.. er det ikke ok om det har gått en halvtime uansett da.. ( men jeg kjefter ikke! )

84. Folk som «holder av» en plass fra Oslo til Asker uten at det kommer noen og setter seg.. ( jeg kan sende blikk )

85. Folk som tygger eller smatter høylydt.

86. Folk som setter seg ved siden av meg, og BREIER seg, slik at jeg ikke får plass. Greit jeg ikke er noen sylfide, men jeg får plass på ett sete i alle fall, og det bør du også få ( ref mann på tog i går ).

87. At bussfortog ikke har tilbud til folk i rullestol – det er sjokkerende.. skal de rulle til Oslo?? De svarte «nei dessverre» til en jeg kjenner.. asså du!

88. Snorking ( der er jeg nok medskyldig selv )

89. De små rommene med en seks seter i.. tror de at det skal bli hjemmekoselig når man må sitte der? Det er ikke koselig!

90. At vannet ikke virker på toalettet.

91. At det ikke er papir på toalettet

91. At konduktørene alltid holder et evig foredrag når man nærmer seg Lysaker stasjon.. «vi nærmer oss nå Oslostasjonene, Lysaker, Skøyen, Nathional og Oslo S, takk for fin tur, takk for ditt og takk for datt, pass på sakene deres, det er mange lommetyver bla bla blaaaaaa»

92. Når det piper i høytalerne

93. Folk som har lagt seg godt til rette over 2 seter og later som de sover. I don`t believe you!

94. At når toget er forsinket, så tar de aldri igjen de 5-6 minuttene.. hvordan er det mulig..

95. Når billettautomaten ikke virker, og jeg må kjøpe mndskort på toget, så bruker alle konduktørene sååå lang tid på å gjennomføre transaksjonen. Har aldri NOEN av de gjort det før??

96. Når vi sitter rett ved der konduktøren snakker i mikrofonen, og de ved siden av nekter plent å holde kjeft, slik at konduktøren må avbryte, og be de klappe igjen. Er det mulig…?

97. Sporendringer.. som man får vite 1 minutt før toget skal kjøre..

98. At tavlen på stasjonen ikke virker, og man får selvsagt null info over speakeren heller..

99. Folk som tar av seg sokker og sko. Nice.

100. Folk som setter baggasjen i midtgangen – takk for at jeg ikke får komme forbi!

Heia NSB og passasjerene – jeg føler vi er som en stor familie alle sammen 🙂

God lørdag!

Om listegal77

Jente på 33 år som liker å skrive lister - på alt! Og det er det jeg kommer til å gjøre på denne bloggen. Også liker jeg Beth Hart VELDIG!
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

10 svar til 100 ting som irriterer meg på toget

  1. Rita sier:

    Nr 47: Drammen-Bergen er faktisk for KORT til å få ut alt man har på hjertet. SÅ!

  2. veronica365 sier:

    Altså hva skal jeg si!?? I REST MY CASE!!! PRICELESS!!!!! 🙂 ): 🙂

  3. listegal77 sier:

    Hehe! Takk! Du mener det ja Rita:-) Takke meg til ipod og bøker:-)

  4. LueMedBlåttBånd sier:

    Ting som irriterer meg som konduktør:

    1: Folk som ikke har fått med seg – eller som gir beng – i at NSB og Jernbaneverket er to forskjellige ting. Javel, kjipt at kjøreledningen har falt ned eller at det er signalfeil, men det er faktisk ikke noe NSB kan gjøre med det..

    2: Folk som ikke skjønner at det ikke kan utbedres infrastruktur når politikerne ikke bevilger penger. Hvem er den store, slemme ulven mon tro…

    3: Folk som ikke skjønner at det går som det går når de fleste jernbanestrekingene ikke har blitt fikset på siden en viss Østerrisk herre med bart regjerte i Noreg på 1940-tallet.

    4: Folk som krangler som besatte av Belzebub på prisene i Oslo og Akershus. Det finnes et lite selskap som heter Ruter og de bestemmer ALT av priser og rabatter i de nevnte fylkene.

    5: Voksne mennesker som setter seg så på bakbeina over 20 kroner i ombordtillegg og nekter å betale, at vi er nødt til å tilkalle vektere. Come on…

    6: Folk som setter seg på betjentvogna og blir pisse sure fordi vi ber om å få se på Flexus-kortet deres. Beklager, men jeg glemte krystallkula hjemme idag.

    7: Sure folk som skriker, spytter, dytter og (prøver) og banke deg fordi toget er forsinket.

    8: Nevnte folk som er så idioter og ikke vet at vi er offentlige tjenestemenn, og dermed går under tjenestemannsloven. Vold mot offentlig tjenestemann gir deg i 99% av tilfellene en liten
    stund i kasjotten, kompis..

    9: Drita fulle folk som spyr ned togene. Lær deg og drikk, eller hold det unna..

    10: Folk som går bananas på meg når jeg etter jobb sitter og sover på toget i uniform, og toget blir/er forsinka. Ja, jeg er klar over det, og jeg vil gjerne hjem jeg også, så vi sitter i samme båt (tog.. Hohoho)

    Ellers er de fleste greie og snille og sier takk og adjø og værsågod.

    9:

    3:

    • listegal77 sier:

      Håper du leste hele bloggen, for jeg har forsvart dere flere ganger. Blandt annet det og krangle på 20 kroner, og det og skjelle ut folk som jobber i NSB. Regner med at folk skjønner at dette er satt på spissen, det er ment som morro. Ha litt selvironi. Men jeg skjønner at det kan være mas og jobbe på toget. Men uansett: det er et serviceyrke, se deg om etter noe annet om det er så forferdelig og jobbe der. Nr 1 er jeg dønn uenig i. Greit at det er jernebaneverket jajajajajaaaaa!! Det har jeg skjønt siden jeg var 4 år.. MEN det er DERE jeg kjøper mndskortet av for 1500 kr hver mnd, og da forventer jeg service, og eventuelt taxi til jobb på deres regning. Dere får ta det med deres leverandør. Det er ikke mitt problem som kunde. Det blir det samme som hvis jeg kjøper en dårlig ost på Kiwi, så klager jeg til Kiwi, jeg ringer ikke direkte til Synnøve Finden. Det er det Kiwi som får ta seg av. SÅNN. Og lykke til med kranglinga på 20-kroningen! 🙂

  5. listegal77 sier:

    Et par eksempler her bare:
    35. Folk som fortsatt blir overrasket over at det koster 20 kr mer for billetten PÅ toget. Dette står sånn ca OVERALT! Og som gjerne krangler på den 20-kroningen.
    36. Folk som gjerne skal diskutere togprisene med konduktøren.. “jeg betalte bare 50 kr sist, det har jeg gjort hele tiden”… RING STORTINGET OG KLAG DA FOR F…!

    Som du ser så er det egentlig mest det irriterende med passesjerene jeg har tatt for meg. Det er ingenting å bli fornærmet for kjære konduktør 🙂

  6. ANNE LIV sier:

    DRAMMEN ER EN KJEMPEFIN BY,IKKE SNAKK STYGT OM DRAMMEN,DER BOR KJÆRESTEN MIN,KAN DERE IKKE SI NOE PENT OM DRAMMEN SÅ IKE SI NOE I DET HELE TATT.

  7. Kakkus sier:

    32 😀

    65: Jeg betalte 100 kr for komfort, det var tomt for aviser og jeg liker ikke te eller kaffe. Ikke kakao? 😦

    66: Sist gang dette skjedde, hadde jeg valget mellom aa enten bli grillet paa en radiator eller bli skaaret opp av en spiss kant ute i gangen. Mens det var haugevis av seter som ingen brukte i komfort.

Legg igjen en kommentar